24 Mart 2008 Pazartesi

YE # 32 ÇORBALAR - ERZİNCAN ÇORBASI


Ye etkinliklerinin 32. sinde bu ay sıra. Ev sahibemiz taze anne sevgili Lama, konumuz ise çorbalar...Baharın etkisini iyiden iyiye hissettiğimiz bugünlerde çorbaların keyfini çıkarmak için az vaktimiz kaldı. Sevgili Lama sayesinde çorba kültürümüz artacak, yeni yeni tarifler öğreneceğiz. Kolay gelsin Lama! Gelelim tarifimize; ben yıllardır evimizde pişen annemin klasik yemeklerinden birini paylaşacağım sizlerle: Erzincan çorbası.

Malzemeler:

1 büyük kuru soğan

250 gr. kıyma

Biraz un

Zeytinyağı

1 kase erişte

1,5 lt kaynamış su (Koyuluğunu istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.)

Nane-kimyon-kekik-tuz-karabiber

Çok az salça

Yoğurt

Yapılışı: Kıymayı, unu ve baharatları yoğurup, top top köfteler yapın. Zeytinyağıyla soğanları kavurun sonra salçayı ekleyin. Biraz daha kavurduktan sonra kaynamış suyunuzu koyun. Su biraz fokurdayınca köfteleri ve erişteyi ekleyin. Köfteler pişene kadar kaynatın. Servis yaparken üstüne nane ve yoğurt koyabilirsiniz. Afiyet olsun!...

19 yorum:

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Herzamanki gibi nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Yaa tepedeki resimnleri görünce ben acıktığımı hissettim:))Nefisler:) Öptüm canım

GANNE dedi ki...

Seblacım nefis çorba. Ellerine sağlık. Adı Erzincan çorba mıymış? Ben adını bilmiyorsum. iyi oldu ogrenmiş oldum. Opeirm. :)

sevdamavisi dedi ki...

Seblacığım,
bloğun çok hoş olmuş yeni haliyle. çorba da nefis görünüyor ellerine sağlık. sevgiler

Unknown dedi ki...

Sebla'cım valla erişteli mercimeği severim ama bu köfteli falan bir başka olmuş ellerine sağlık canım


forum siteme ziyarete ve tarif eklemeye beklerim...

emel'ce dedi ki...

Seblacım nefis görünüyorum gerçekten.Erişteye bayılırım ben.Ellerine sağlık...

Feyza Fidan dedi ki...

Seblammm, enfes bir çorba, çorbacıyım ben çorbacııı :))) Bayıldım bu tarife, tizz vakit yapılaaaaa :))
Ellerine sağlık,
Öptüm kocaman...

Adsız dedi ki...

selam ..bir erzincanlı olarak bu nefis çorbayı etkinlikte görünce hemen geldim:)eline saglık.nefis bir çorba olmuş...bende sık sık yaparım ...sevgilerimle...

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Canım ben senib blogunu hep gece okuyorum yaptıklarını görüncede heğ gecenin bu saatinde canım çekiyor:)

Nilay Cinisli dedi ki...

Ay wallahi olsa ne güzel giderdi gecenin bu kör vaktinde..Ellerine sağlık..harikaaaaa görünüyor..öpüyorum kucak dolusu sevgiler ve öpücükler

Ayse Pamuk dedi ki...

hayatım ben üstüne yoğurt servis yapıp aldım ellerine sağlık

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Elline sağlık çok güzel görünüyor.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Teşekkürler Muhabbet çiçeği:) Ben de öptüm:))

Evet Gannecim Erzincan Çorbası:) Çok teşekkürler:) Ben de öperim:))

Sevda Hanım çok sağolun! Beğenmenize sevindim:))

Çok teşekkürler Misssim Zerrinim:) (sana böyle hitap etmek çok hoşuma gidiyor!)Gelirim:))

Sağol Emelcim! Afiyet olsun:))

Feyzacım çok teşekkürler! Sen pastalara devam et! Ben sana yapar, getiririm:)) Ben de öptüm kocaman:))

Demek hemşehriyiz Hünerlieller:) Bizim evde de sık sık yapılır! Çok teşekkürler!

Zarifecim ama ne yapayım:)) Buluşalım, sana yapayım, getireyim:)))

Nilaycım afiyet olsun! Çok teşekkürler! Ben de öptüm kocaman:))

Afiyet olsun Ayşecim! Yoğurtsuz olmaz zaten. Sağol:))

Sağol Canaycım:))

mamagonekrazi dedi ki...

Sevgili Sebla,

Corba muthis gorunuyor, bu arada bende Erzincanliyim, alakasiz ama oyle araya SIKISTIRAYIM dedim. Valla seninki gibi siteere girmekten korkuyorum ben nitekim girince agzimizdan akan sular yanimiza kar kalan tek sey oluyor. allahim bu ne yetenek, bu ne ustalik!!! Sana komsu olmak vardi simdi, ne guzel yaprdin erzincan corbalarini bana dogumdan sonra oh oh, aman yemis kadar oldum :)

kakaolusevgi dedi ki...

ben de youtdu tavuğa benzettim,içindekileri okuyunca anladım :))İnsan cahil olmaya görsün :)))içindeki yoğurtsa tabi.
Ellerine sağlık şeker

EZGi :)) dedi ki...

canım çok lezzetli görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

pelin dedi ki...

Blogunuzu bugün keşfettim ve baştan sona keyifle gezdim.sevgiler

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Yeni post bekliyoruz bizzz:)
Buluşalım valla süper olur hatta:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Alevcim çok utandım:)))) Bu güzel sözler için çok teşekkürler! Keşke olsaydık, ben de yapsaydım:))) Öptüm seni ve güzel bebişlerini hemşehrim:))

Evet kakaolucum yoğurt:)) Ayrıca estağfurullah yani! Senin mamalarını da biliyoruz:))

Ezgicim çok teşekkürler! Öptüm:))

Hoşgeldin Pelin:) Beğenmene çok sevindim:))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Oğlana değişik çorba ararken çok iyi oldu bu tarif. Hem yoğurt hem et de var içinde. Eline sağlık ve sağol canım.