27 Temmuz 2010 Salı

Un Helvası

1 seneyi geçmiş bir tarif paylaşmayalı. Kısmet un helvasınaymış. Dün Kandil olunca ben de helva yapmak istedim. Annem çok güzel yapar un helvasını. Evde hiçbirşey olmadığı zamanlar, tuttururdum anne helva yapsana diye. Biraz zahmetli ama yemesi çok keyifli bir lezzet...Tarif Gönül Candaş'ın Bereketli Olsun kitabından.



Malzemeler:

1 küçük paket margarin (125 gr.) (Ben tereyağ tercih ettim.)

2 su bardağı un

1,5 su bardağı şeker (Şekerden biraz azaltıp, pekmez de kullanabilirsiniz. Böylece rengi de daha koyu olur.)

1 su bardağı süt

1 su bardağı su

1 çorba kaşığı çam fıstığı (Ceviz de olabilir.)

Yapılışı: Yağ eritin, unu eleyerek ekleyin. Orta ateşte en az yarım saat koyu pembe olacak şekilde karıştırın. Daha sonra sütü, suyu ve şekeri ilave edin. Karıştırırak, pişirin. Helva tencereye yapışmıyorsa olmış demektir. Ceviz veya fıstıkla servis edebilirsiniz. Hatta dilerseniz fıstığı veya cevizi pişirirken içine de koyabilirsiniz. Afiyet olsun! Sağlık versin!...


7 yorum:

Syhn dedi ki...

olsa da yesek... :)

fuat gencal dedi ki...

Süper güzel görünüyor. Leziz ve iştah açıcı ellerinize sağlık.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

bende çok severim hele güzel yapılmışsa senin yaptığında çok davetkar duruyorrr...

Swotpisces dedi ki...

ay helvaya bayılırım, çok güzel görünüyor, elinize sağlık.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

İnş. yapma fırsatım olur Seyhancım:)

Teşekkürler Fuat Bey.

Elçincim bir gün sana da yaparım inşallah:) Sağol:)

Teşekkürler Swotpisces:)

nalan dedi ki...

dün sütüm geldi yine çiftlikten. dün akşam ve bu sabah soğuk soğuk 1'er bardak yuvarladım.
bu akşam da mis gibi domates çorbası bir de senin şu tarifinden leziz bir un helvası şart:)

nalan dedi ki...

yaptım un helvasını. tamamını süt koyarak.
ama bu sıcakta deli işiymiş. elime fırın eldivenini geçirdim, artık ne kadar izin verdiyse çevirmeme o kadar kavurabildim.
tadı nefis oldu, ofistekilerden de onay aldı :)