9 Temmuz 2007 Pazartesi

AKITMA

Lola bana sitem etmiş hani nerede yazılar diye. Gerçekten çok yoğun bir haftaydı. Düğün, temizlik vs...Blogumla hiç ilgilenemedim. Ama işte buradayım. Tatil planları da yok zaten şimdilik:( Neyse tatil konusunu başka bir yazıda irdeleriz. Gelelim akıtmaya. Kahvaltıda sık sık yaptığım tatlardan biri. Yine annemin tariflerinden. Aslında akıtmayı herkes krep diye bilir ama biz akıtma diyoruz:)

Malzemeler:
1 yumurta
Aldığı kadar un
Aldığı kadar süt
Tuz
1 çay kaşığı karbonat
Tavayı yağlamak için tereyağ veya sıvıyağ

Yapılışı: Yapılışı gayet kolay. Yumartayı derin bir kapta çırpın. Sonra istediğiniz kadar süt ekleyin. Daha sonra da un. Kıvamı ne koyu ne de sıvı olmalı. Kek hamuru kadar yoğun olmamalı. Teflon tavanızı yağlayın ve her seferinde 1 kepçe karışım dökün. Altı hafif pişince ters tarafını çevirin. Bu şekilde alt-üst ederek pişirin. Yalnız 2 seferde bir tavayı yağlamayı unutmayın. Nutella, bal, reçel, peynir ile servis yapabilirsiniz. Tercih sizin. Süt ve un için hiçbirzaman ölçü kullanmıyorum. O yüzden de veremedim. Göz kararı diyebiliriz. Afiyet olsun, kilo olarak dönmesin:)

Not: Cuma günü bir akrabamızın oğlunun sünnet düğündeydik. Hiç alışkın olmadığım uzun topuklu ayakkabılar yüzünden hala ayaklarım sızlıyor. O gece ayaklarımın ve bacaklarımın ağrısından hiç uyuyamadım. İtiraf ediyorum biraz oynadım ve halay çektim ama bu kadar da ağrı olmaz ki? Topuklu ayakkabıyı saatlerce rahatsız olmadan giyebilmenin püf noktaları var mı? Bilen varsa benim gibi spor ayakkabı ve babet tutkunu birine anlatsın lütfen:) Herkese iyi haftalar!...

19 yorum:

LoLa dedi ki...

ya ben bunu çok denemdim olmuoy ryaaa hem de acayip seviyom ben akıtmayı
senin yaptığının görüntüsü bile güzel iştah açıcı benimkinin içi sanki çiğ gibi oluyo incecik yapıyom hem de :(

Benim Hayatim dedi ki...

Biz de hala akıtma deriz yemey bayılırım özellikle peynirle birlikte mımm canım istedi


*bir de şu harf girme işini kaldırsan tam süper olacak:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Lolacım, yaparsın:) Bir de böyle dene. Çok cıvık da çok katı da olmayacak karışım. Olmadı ben evde ölçülü dener, söylerim sana:)))Hatta herzaman söylediğim gibi toplanın gelin bana, yaparım size:))

Ben de peynirle çok seviyorum Aysun:) Demek akıtma diyenler varmış;) Emel i de al gel yaparım ben size:))Harf olayını kaldırdım canım;))

LoLa dedi ki...

ayy ne tatlısın kızz sen
kısmetse o da olur
ölçülü olursa daha iyi our benim gibi yemek yapma özürlüler için:)

AsYa dedi ki...

evet bu conconca ismi krep olan akıtma:)
bizde bayılırız...
Hatta yarınki kahvaltıda yapılacaktır..tşk canım hatırlattığın için.

AsYa dedi ki...

buna bi de nutella sürüp deneyin:)

Benim Hayatim dedi ki...

Ne kadar sıcaksın sebla olduğun gibi birde misafirperver :)

İyi oldu kaldırdığın zaten sen onay vermeden birşey yayınlanamıyor çok etkilemez yani şekercim.

Sebnem'den dedi ki...

OOOO SÜPPER..BEN PEK YAPARDIM BİR ARA..BİRDE İÇİNE SOSİS..AMA DOMATES VE ACI SOSLU.SONRA YEMESİ..DAHA ZEVKLİ...BİR TANIDIĞIMIZDA TUZ YERİNE PUDRA ŞEKERİ İÇİNEDE SÜRMEK İÇİN BİLİMUM REÇEL,BAL,NUTELLA V.S...ELLERİNE SAĞLIK..

Ozgur Gercek dedi ki...

haftanin 6 gunu topuklu ayakkabi giyen biri olarak rahat etmenin cok bir yolu oldugun soylemem gerek. bir sure sonra uygun ayakkabilar almaya basliyorsun, tabani daha rahat, cok sivri topuk olmayan, bilegini direk kivirmayan. simdilerde dolgu topuklar var neyseki biraz kurtariyoruz ama yinede en iyisi spor ayakkabilar :))

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Lolacım teşekkürler:))Ben sana ölçülü tarif vereceğim.

Asya çok alemsin:))Concanca, aynen öyle:))Kuzum nutella sürüp yiyor zaten:))

Sağol Aysuncum:) Siz de öylesiniz:))

Şebocum nerelerdesin? Sosis ve acı sosu denemedim hiç. Bu akıtma öyle birşey ki herşeyle gider:)

Chido hoşgeldin:) Özledik seni. Detayları bekliyoruz:)İnsan herzaman topuklu giyince bir yolunu buluyor demek ki:)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Enfes görünüyor akıtma. Çok canım istedi. Ayrıca Çengelköy'deki kahveyi de çok merak ettim. Gidip görmek lazım. Ellerine sağlık Sebla'cığım.

emel'ce dedi ki...

ellerine sağlık seblacım. bizde akıtma diyoruz bu arada:))) öpüyorum

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Burçin Hanım hoşgeldiniz:)) Teşekkür ederim:) Gelin, beraber gidelim Çınaraltı'na:)

Sağol Emelcim. Vallahi herkes akıtma diyormuş meğerse:) Öpüyorum:)

Asortik Krep dedi ki...

Mayalı hamurdan yapılanına akıtma denir ve saçta pişirilir..
Krep mayasız olan hamurdan yapılandır..Tavada da yapılır ve akıtma krepten kalın olur.
Bir Trakyalı ve lakabı krep olan biri olarak bunu belirtmek istedim..Bu arada nereli olduğunuzu da merak ettim :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Asortik krep hoşgeldin:) Biz akıtmayı mayalı yapmıyoruz, krep gibi yapıyoruz:) Ama akıtma diyoruz adına:) Bilgi için teşekkürler. Ben baba tarafından Malatyalı, anne tarafından Erzincan ve Bulgaristan göçmeniyim. Karışığım yani:)

Asortik Krep dedi ki...

Akıtma desenizde aslı mayalıdır diye düşünmüştüm..Zaten Bulgaristan göçmeni çıktın :) kuvvetle muhtemel ki yine göçmenlerin götürdüğü bir şey..

Adsız dedi ki...

ya ben akıtmaya bayılırım fakat hiç yapan taraf olmadım tarif kolay ama bende lola lola gibiyim un nekadar bende ölçüsüz hamur işi yapamammmm :(

nagihan dedi ki...

Simdi yaptim, tek porsiyon kendime:)pek yorum yazmam tariflere fakat bu kadar basit ve lezzetli bir tarife tesekkur etmeden gecemezdim:) kek kivamina yakin oldu.Nefisti, tesekkurler...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok geç olsa da yeni yorumlara cevap yazayım dedim. Sevgicim en kısa zamanda tarifini yenileyeceğim. Ölçü belirteceğim:) Nagihancım beğenmene çok sevindim:) Afiyet olsun:)))