17 Eylül 2009 Perşembe

Hayallere atılan bir adım...

Herşey aylar önce bir gazete haberiyle başladı. Acaba olur mu? Nasıl olur? Derken kuzumla, ailemle konuştum. Olur tabiki neden olmasın? dediler. İşimden ve çalıştığım firmadan fazlasıyla sıkıldım. 5 senedir aynı işi yapıyorum. Aslında son 1 seneye kadar işimi, sektörü seviyordum. Kendi firmamı açabilecek belgelere de sahibim ama mutlu etmiyor artık bu iş beni. Biliyorum bazılarınız diyecek ki; "Kim işini seviyor ki? Kim memnun ki? Bu kriz ortamında şımarıklık yapıyorsun!" Belki doğru bunlar ama ben hayatımda ilk defa risk alıyorum. Suyun beni bir yerlere götürmesini beklemek yerine suyu ben yönlendirmek istiyorum. 5 yıl sonra geriye dönüp baktığımda "keşke" demek istemiyorum. Kuzum, ailem ve dostlarım benim yanımdayken, destekken, imkanım da varken fırsatı kaçırmak istemiyorum. Peki nedir bu? 05 Ekim'de Whirlpool Mutfak Sanatları Akademisi'nin Pastacılık ve Ekmekçilik bölümüne başlıyorum. Blogumdan da anlamışsınızdır; yemek yapmayı özellikle pasta, tatlı vb. şeyleri yapmayı ve sunmayı çok seviyorum. Değişik tatlara hep açık oldum. Misafirlerim geldiğinde hep değişik ne yapabilirim diye düşünürüm. Tabiki bu konuya ilgili olmak farklı, meslek olarak yapmak farklı şeyler. Ben artık sevdiğim, zevk aldığım bir işi yapmak istiyorum. Ayaklarımın her gün geri geri gittiği bir yerde olmak istemiyorum. 29 yaşındayım, evliyim, çocuğum yok. Zamanlama ne kadar doğru tartışılır. Üniversiteden mezun olduğumda yapmalıydım belki bunu ama doğru zaman bu zaman belki de. Şu an yaptığım işi yapmam, iş hayatında tecrübe kazanmam gerekiyordu ya da kendimi yeni yeni keşfediyorum, hayattaki amacımı. Hayalim ve hedefim kendi işletmemi açmak. Biliyorum bu konuya meraklı olan birçok kişini hayali bu. Kaçı adım atıp başarılı olabiliyor onu bilmiyorum ama hayatta adım atmadan, riske girmeden başarı gelmiyor. Belkide bir pasta şefi olurum. İşin içine girmeden ne olduğunu bilemiyoruz çoğu zaman. İlk andan beri sonsuz destek veren kuzuma, aileme, dostlarıma çok ama çok teşekkürler! Onlar yanımda olmasa yapamazdım kesinlikle! Olumlu yorumlar olduğu kadar olumsuzlar da oldu tabiki. Kimi zaman üzüldüm bunlara ama kararımı etkilemediler. Karar sürecinde Hande'nin çok ama çok yardımını aldım. Sağolsun tüm sorularımı cevapladı. Buradan ona da tekrar teşekkür etmek istiyorum.İnşallah Allah utandırmaz! Bana şans dileyin:)

25 yorum:

Flame dedi ki...

Çok sevindim Seblacım..
Hayallerine bir adım yaklaşıyorsun ne güzel..
Cesaretin için tebrikler, başarılar..
Herşey çook ama çoook güzel olur umarım..

Adsız dedi ki...

seblacım suya sen yön ver tabii, umarım o hayal dediğin gerçeğe dönüşür.

Bolll şans canım benim...

ipex dedi ki...

size bu cesur kararınızda başarılar, kendime de sizinkinin onda biri kadar cesaret diliyorum... bir gün ben de yapacağım ama bakalım ne gün!!! :))

zeynepin sesi dedi ki...

ya bence de insanın sevdii bi işte çalışması çok önemli..bunun için riske deer diorum..inşallah ii olur,bol şans..

nazo dedi ki...

Harika birşey yapıyorsun bence, kaçımız hayallerimizin peşinden gidebiliyoruz ki.. Yolun, bahtın açık olsun canım.. Gönülden tebrik ediyorum..

Benim Hayatim dedi ki...

Son zamanlarda aldığım en cesur haberlerden birisi Seblacım. Dualarım seninle dilerim ki çok başarılı olursun. Gönülden ve isteyerek yaptıktan sonra neden olmasın ki?

Çok Öpüyorum...

Özlem dedi ki...

hayallerinin peşinde koşmak harika bir duygu , boş şanslar yolun açık olsun...

Tuğba Agaci dedi ki...

Yazının başında anladım bu tür bir şey olduğunu ve tüylerim diken diken bir şekilde okuyuverdim..Ben de bir gün bu sevmediğim işi bırakıp kendi hayallerimin peşinden gidersem aynı bu şekilde yazarım sanırım..bence çok başarılı olacaksın..ki olamasan da denemiş olmanın mutluluğu bile yeter insana.Yolun açık olsun ve dilerim kirpikte ki o yaşlar mutluluk yaşları olur..Darısı başıma..ve tüm isteyenlerin başına(:

burcu demirel dedi ki...

seblacim harika bi karar vermissin cnm, tebrikler..oncelikle cesaretin icin..bu yaziyi okurken cogumuzun keske ben de dedigini biliyorum..hadi bakalim yolun acik olsun..cok imrendim ne yalan solim :) optum

Püstüklü Mama dedi ki...

Ne güzel insanın içinden geçeni yapması.

Her şey gönlünce olsun.

Sokak Kedisi dedi ki...

Yaklaşık 7-8 ay önce enfes bir butik otelin mutfak şefiyle tanıştım. Yüzü her daim gülen, çıtı pıtı, dünyalar tatlısı bir hanımdı.

Birer kahve içip sohbet ettik ve aslında yıllardır profesyonel olarak devam eden geçmişteki iş hayatını henüz birkaç yıl önce bırakarak bu işe giriştiğini ama çok mutlu olarak yaptığı için korkunç başarılı olup transfer teklifleriyle bu otele geldiğini anlattı.

İşin özü cesaret ve zevkle üretmekte... Bol şans,

Sevgiler

nalan dedi ki...

e hadi bakalım.
başlamış güzel haberler, devamını bekliyoruz :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Hepinize desteğiniz ve yüreklendiren yorumlarınız için teker teker teşekkür ederim. İyi ki vasınız! Öpüyorum hepinizi:)

zuzuların annesi dedi ki...

Harika!Ne güzel bir haber bu Sebla'cım:)Dilerim herşey gönlüne göre olur...
Öpüyorum seni...
Mutlu bayramlar canım.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

YÜREKTEN KUTLARIMM.
BAŞARILARRR..
İYİ BAYRAMLAR CANIM...

sevdamavisi dedi ki...

iyi şanslar canım. insanın yüreğinin sesini dinlemesi gibisi yok. riske girmek lazım.
iyi bayramlar.

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Senin için o kadar mutluyum ki.
Bundan sonra yolun açık olsun.Dilerimyeni yaacağın iş mutluluğu beraberinde getirir.Ne zaman görüşüyoruz?

Stil Direktoru dedi ki...

Ne güzel canım sana moral olacaktır eminim. Geçmiş bayramın kutlu olsun canım.Bizde dün döndük tatilden. sevgiler

Betül dedi ki...

Seblacım cesaretin,azmin için çok tebrik ederim seni.Hiç bir adım için geç değil.Çok başarılı olacaksın eminim.
Kolaylıklar arkadaşım...

tubisss dedi ki...

ilk duyduğum günden bugüne heyecanımda senin gibi sürekli arttı birtanem! o gün söylediğim gibi denemek başarıların en büyüğü aslında! bugünse seni çook kıskanıyorum ;) dostumm elimden geldiğince maddi, manevi ne zaman ihtiyaç hissedersen, yanı başındayım, el eleyim seninle ve dualarım seninlee....

tuku dedi ki...

Cesurca bir karar umarım çok başarılı olursun.

TuBiKKo dedi ki...

canım önceki konuşmamızda da dediğim gibi...Ben başaracağına inanıyorum senin.Bir kere birşeye gönülden inanmak önemlidir başarmak için ve bu sende de var.Ayrıca sen bir Boğa kadınısın bilmem söylememe gerek var mı istediğin kafana koyduğun şeyi yaparsın.Ben çok iyi yerlere geleceğine inanıyorum.Bütün desteğim seninle.İlk çocuğumun ilk yaş günü pastasını da sana yaptıracağım zamanı gelince :) Kocaman öpücükler. :)))))

Unknown dedi ki...

seni bu cesaretinden dolayı tebrik ederim. Bir mesleğin olabilir, iyi bir kazancın da ama iş ortamında huzurun, mutluluğun yoksa hep bir tarafın eksik kalıyor. Hayata bir kere geliyorsak bütün riskleri almaya değer bence. Umarım herşey istediğin gibi olur:)

Noni dedi ki...

Aynı düşüncelerden ben de bundan tam 2 sene önce geçmiştim biliyor musun? Aynı okulu araştırıp işimi bırakıp hayatıma yeniden yön vermeyi ve istediğim şeyi yapmayı düşündüm ama o cesareti bulamadım :( Belki tek başıma bir ev geçindirdiğim için herşeyi öyle bir çırpıda değiştirmek kolay olmadı benim için... Ama seni takdir ediyorum gerçekten! Bir gün sevdiğimiz işi yapma hayalleri hepimizin aklından geçiyor ama hangimiz bunu hayata geçirebiliyor ki? Sen bu adımı atmışken hayallerinden asla vazgeçme!

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Beni yorumlarınızla motive ediyorsunu devanlı, ne desem az biliyorum ama ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM TEKRAR TEKRAR!