4 Haziran 2007 Pazartesi

ANNEMİN MEŞHUR HAVUÇLU KEKİ

Annemi tanıyanlar, havuçlu kekini mutlaka tatmışlardır. Herkesin klasik tatları vardır ya. Annemin klasiklerinden biri de havuçlu kektir. Çocukluğumdan beri bayıla bayıla yerim bu keki:) Annemin kekinin tarifini Zeki Müren'in "Şimdi Uzaklardasın" şarkısı eşliğinde veriyorum. Kendisi Türk Sanat Müziğini çok sever. Zaten bir musiki vakfına gidiyor ve ud dersleri alıyor. Görseniz, çocuk gibi hevesli ve çok ciddiye alıyor:) İyice çalmaya başlasın, hep beraber fasıl yapacağız:)

Malzemeler:

3 yumurta

1 su bardağı zeytinyağı (ayçiçek yağı da kullanılabilir)

2 su bardağı şeker

3 su bardağı ince rendelenmiş havuç

1 su bardağı ceviz

1 limonun rendesi

1 paket vanilin

2 tatlı kaşığı tarçın

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

1 fiske tuz

3 su bardağı un (aldığı kadar)

İsteğe göre yarım avuç kuru üzüm ve yarım avuç kuru kayısı

Yapılışı: Yumurtayı, şekeri çırpın, sonra yağı, havucu ve diğer malzemeleri ekleyin. İyice karıştırın. Ortası boş yuvarlak kek kalıbını yağlayın,unlayın ve biraz şeker serpin. 180 derecelik fırında 40-45 dak. pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırıp, test edebilirsiniz. Piştikten sonra soğumasını bekleyin. Soğuyunca kalıptan çıkarın. Afiyet olsun:)

Not1: Tarifin orijinali Gönül Candaş'ın Bereketli Olsun kitabındandır.

Not2: Şebnem ve Lola siz bu tarifi okumayın;)

15 yorum:

LoLa dedi ki...

ham hammmm okudum bilemmmm:)))
ne lezzetli görünüyoor o öle.
ellerinize sağlık...
ben beceriksiz biri olarak bunların hiçbirini yapamam neden böyleyim yaa:((
valla merak ettim sormadan geçemicem canımcım sen kaç kilosun?
yoksa yiyip yiyip inkar edenlerden misin:)

emel'ce dedi ki...

öğle yemeği saatindeyim ve çok acıktım.Dahada iştahla yiyeceğim yemegimi sayenizde..Ellerinize sağlık...

Sebnem'den dedi ki...

okudum ya...yazının sonuna değilde başınada koysaydın yinede okurdum...offff olsada yesek...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Lola, sen de yaparsın merak etme:)Kilo mevzuu hassas bir konu. Ben yiyip yiyip kilo alanlardanım canım. Ne zayıf ne de kiloluyum, normalim. Ama birazcık daha zayıf olmak istiyorum.Kilomu bilahere söyleyeyim;)

Emelcim, afiyet olsun:) İyi çalışmalar!

Oku tabiki o kadar yapmışız yani:)Lola İstanbul'a gelince, siz toplanın gelin bana ben size hepsinden yaparım:)

BurcİL dedi ki...

Benim öle tatlılarla keklerle çok aram yoktur ama bilmekte gerek aslında en azından örenmek yani.Benim annem hiç alıştırmadı bize ne yemeyi ne yapmayı çünkü kendide bilmiyor yapmayı.ama ben onun gibi olmıycam denmelerim devam ediyor hehe. Tarif için sağol

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Afiyet olsun Burçil:) Yemek yapmak biraz ilgi meselesi galiba. Ben çok severek yapıyorum:) Tariflerim devam edecek...

Ozgur Gercek dedi ki...

anneminde buna benzer meshur bi havuclu keki var, ben ne kadar denersem deniim hic onunki gibi olmuyor, annem acaba bana soylemdigi birseyler mi koyuyor tarifin icine :)? bir de seninkini deniim ben :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba Princess, herkesin elinin lezzeti farklı oluyor derler. Ben de annemin bazı tariflerini aynı tatta yapamıyorum:) Umarım beğenirsin.Afiyet olsun.

AsYa dedi ki...

sebla eline sağlık, özellikle sıvı yağ kullanman çok iyi..çok beğenerek tariflerini ilk başlarda denediğim bi blog vardı benim.tereyağı,margarin kullanıyo diye bıraktım bloga sinir oluyorum artık hatta...aynı pastalar börekler sıvı yağla yapılabiliyosa nedir bizdeki katı yağ düşkünlüğü di mi?
ben havuçlu kekini bi ara denerim ceviz bebişime çok iyi ..hergün bir avuç yiyoruz şimdi bide kekte deneriz sayende..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Afiyet olsun Asya ve Efe:)Ben tüm yemeklerde zeytinyağı kullanıyorum. Çok nadir ayçiçek veya tereyağ kullanıyorum. Gayet de güzel oluyor. Bizde bir katı yağ düşkünlüğü var haklısın:(

LoLa dedi ki...

seblacım çok tatlısın sen yaa :))

Adsız dedi ki...

merhaba sebla ablacım...
annemin sayfasından adaşım olduğumuzu öğrendim.benimde adım sebla ve çevremde sebla şu zamana kadar hiç olmadı.neredeyse samsundaki tek sebla benim.ablacım siten inşallah gelişir büyür çok çok meşhur olur=))sitenin adı ayrıca çok güzel olmuş sebla adının anlamından esinlenerek koydun sanırım.eğer merak edenler varsa "sebla:uzun kirpikli göz"demektir ve sadece kızlarakonulan ayrıca kızlara uyarlanmış bir isimdir.sebla ablacım ayrıca annenin keki çok güzel olmuş.benden şimdilik bu kadar yarın oks sınavım var onla ilgili bir kaç şey hazırlamam lazım.seni tandığıma çok memnun oldum

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Seblacım hoşgeldin, beni çok mutlu ettin!!!(Bu arada bir başkasına Sebla demek çok enteresan değil mi?) Ne güzel şeyler yazmışsın öyle, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim:)Sınavında başarılar, iyi şanslar! Allah zihin açıklığı versin! Umarım istediğin okula girersin! Ben de seni tanıdığıma çok memnun oldum. Tekrar beklerim. Kocaman öptüm:)

Adsız dedi ki...

Evet inanınki bir başkasına sebla demek çok tuhaf geliyor insana...çok teşekkğrler inş. istediğim yere girerim sebla ablacım(özellikle şu sebla abla demek çok tuhaf geliyor=))sitenize artık sıklıkla uğrarım tekrar görüşmek dileğiyle hoşçakalın.bende öptüm kocaman ;)

sibel dedi ki...

teşekkürler samimi dileklerin için evet beklemek çok zor gerçekten vedalaşmalardan nefret ediyorum içimi acıtıyo , tek tesellim birgün sonsuza dek yanımda olacağı.Düşünmesi bile çk güzel:)