8 Kasım 2007 Perşembe

KARAGÖZ TATLISI

Geçen hafta çok hafif bir tatlı yedim. Burada sizlerle de paylaşmak istiyorum. Hem görüntüsü, hem tadı güzel. Ben ilk defa gördüm, çok hoşuma gitti. Tarif ve uygulama Zeynep Teyzeye ait. Ellerine sağlık teyzeciğim tekrar tekrar. Tabiki bu tatlıyı bize sunan Zuhal'e de teşekkürler.


Hamur için malzemeler:
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt veya yoğurt
1 tatlı kaşığı kuru maya
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Şerbet için malzemeler:
5 su bardağı su
5 su bardağı şeker

Yapılışı:Hamuru yoğurup, 4 eşit parçaya bölün. 1 parçasını kakao ile yoğurun. Kakaolu parçayı 3 e bölün. Diğer hamurun 3 ayrı parçasını oklava ile açın. Kakaolu parçaları rulo haline getirin. Kakaolu ruloları bu hamurlara koyarak rulo yapın. Ruloyu keserek parçalara ayırıp, tepsiye dizin. 170 derecede pişirin. Şerbeti kaynatın. Tatlı sıcakken soğuk şerbeti dökün. Afiyet olsun:)

7 yorum:

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Seblacığım, çok güzel görünüyor bu tatlı!Bana ne bana ne ben de isterim
(omuz silkme eşliğinde):)))
Sınavında şimdiden başarılar diliyorum tatlım!

Adsız dedi ki...

5 bardak şeker diyosun yaw...hafif mi şekerim şimdik bu tatlı :))manush

Calimero Mutfakta dedi ki...

Seblacim afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Rica ederim seblacım,sen bize her zaman gel istediğini sunarım.Afiyet olsun herkese...

emel'ce dedi ki...

Ellerine sağlık Seblacım gerçekten nefis gözüküyor.Umarım ders çalışmaya başlamışsındır hadi tembellik yok sınav yaklaşmakta..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Vallahi Burçakcım bir gün denediğimde gönderirim sana, ayıp ediyorsun;) Çok teşekkürler:)

Manushcum vallahi hafifti ne diyeyim:)

Calimeroo çok teşekkürler:)

Çok teşekkürler Zuahlcim:)

Emelcim vallahi başladım. Ama bu yaştan sonra zor oluyor:))

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa bu tatlı çok güzel görünüyor ki rahatta bir tatlı ama çok hoş ve şık duruyor.
ellerinize sağlık ve herkese duyurulur bu tatlı denenmeli kesinlikle!
:)))