3 Kasım 2008 Pazartesi

Elmalı Kurabiye

Uzun zamandır bir tarif veremiyordum. Geçen gün ilk kez yaptığım elmalı kurabiyelerimi paylaşmak istedim sizinle. Bu kurabiyeler çocukluğumdan bir hatıra. Annemin sık yaptığı tatlardan. Tarif Gönül Candaş'ın kitabından. Tadanlar tarafından beğenildi. Ben de ilk deneme için başarılı olduğunu düşünüyorum.
Malzemeler:

3 su bardağı un
1 büyük paket margarin (250 gr. yumuşak-Ben 200 gr. kullandım)
1 çorba kaşığı yoğurt
1 kahve kaşığı kabartma tozu
Limon kabuğu rendesi
1 kahve fincanı pudra şekeri
Yarım paket vanilya

İç Malzemesi için:
3 ekşi elma
1 çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 avuç dövülmüş ceviz içi veya fındık

Yapılışı: Elmalar soyulup rendelenir. Şeker konup, karıştırılır. Su koymadan hafif ateşte pişirilir. Soğuyunca dövülmüş ceviz ve tarçın eklenir. Un elenir. Ortasına yağ, yoğurt, pudra şekeri, limon kabuğu rendesi, kabartma tozu konup, yoğrulur. 1,5 ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılır. 9-10 cm. çapında açılıp, hazırlanan iç konulur, sarılır ve ay şeklinde kapatılır. Orta ısılı (ben 180 derecede pişirdim) fırında renkleri pembe olana kadar pişirilir. Piştikten sonra üzerlerine vanilyalı pudra şekeri elenir. Afiyet olsun! Sağlık versin!

4 yorum:

Flame dedi ki...

Benim annemde çok güzel yapar. Elinize sağlık.

SOFRAM dedi ki...

Canım Sebla'cığım merhabalar, elmalı lezzetler sanırım çocukluğumuzun unutulmaz lezzetleri,çok severim ben de hele elmanın tarçınla birleşimi harika, seninkilerde çok güzel görünüyorlar canım,ellerine sağlık...
Ayrıca aşağıdaki yazından eşinin askere gideceğini öğrendim,hayırlı tezkereler diliyorum, inşallah sağ salim gider gelir canım,sayılı günler çabuk geçer, gönlünü ferah tut canım...Bizler buradan da olsa seni yalnız bırakmayız canım..:))
Öptüm güzelim, ailecek sevgi ve selamlar...

Adsız dedi ki...

Bayılırım buna ellerine sağlık arkadaşım.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Sağol Alevcim:)

Çok teşekkür ederim Fatma Hanım:) Ne kadar incesiniz. İnşallah hayırlısıyla geçer. Benden de sevgiler, selamlar herkese.

Sağol CW! Yaparım sana da bir gün:)