28 Aralık 2007 Cuma

Kirpikteki Gözyaşı Almanya'da 1:)

Gittik, gördük, gezdik, eğlendik...Şimdi bir de anlatmak lazım değil mi? Öncelikle şunu söyleyeyim; benim ilk yurtdışına çıkışım olduğu için çok heyecanlıydım. Pasaport kontrolü-bagaj derken adım attık Almanya'ya...Kuzenim İpek abla karşıladı bizi. Önce İpek ablalara gidip güzel bir kahvaltı yaptık, eşyaları bıraktık. Kahvaltıda bir sürü peynir çeşidi vardı ve de brochie ekmekleri...İlk olarak European Central Bak ın bulunduğu yere gittik. Meşhur Euro nun önünde fotoğraf çektirdik. Sonra da yine bir başka meşhur yer olan Kaiser Strasse ye gittik. Allahtan ilk iki gün güneşliydi hava ve çok soğuk değildi. Ama sonra ne kadar soğuk olduğunu anlatamam. Lahana gibi giyinmemize rağmen çok üşüdük. (Almanya'ya kışın gitmek pek akıllıca değil:) Aynı gün Frankfurt un içindeki Zeil denilen alışveriş merkezlerinin ve mağazaların bulunduğu yeri gezdik.
İki caddenin ortasında noel fuarı kurulmuştu. Bu arada tam noel zamanı gittiğimiz için her yer ışıl ışıldı. Çeşit çeşit yemekler, hediyelik eşyalar, şeker hamurlu kurabiyeler...Caddede yürürken birşey dikkatimi çekti: Herkesin elinde kupalar. İpek ablaya sordum; meğer onlar glüh wein mış. Yani sıcak şarap:) Biz de aldık kırmızı şaraplarımızı, içimiz ısındı doğrusu:) Zeil Galerie nin en üstüne çıkıp Frankfurt u izledik. Işıl ışıl, rengarenkti. Ertesi sabah yine kendimizi Zeil a attık:) Almanya tekstil açısından kesinlikle çok pahalı. Özellikle Mango ve Zara'ya girip, baktım. Daha indirime girmemişlerdi ve fiyatlar buradan biraz daha yüksekti. Sadece, bildiğim kadarıyla henüz Türkiye'ye gelmeyen H&M mağazası uygundu. Oradan 20 Euroya 2 tane ince kazak aldım. Onun dışında sadece yiyecek alışverişi yaptık. Çeşit çeşit çikolatalar, peynirler, kurabiyeler çok güzeldi doğrusu. Bir de waffle makinası aldık 17 Euroya. Markasını hatırlamıyorum ama Alman malı olduğu için kaliteli olur dedi İpek Abla. Fotoğrafta gördüğünüz Boğa ve Ayı borsada yükselişi ve düşüşü simgeliyormuş. Bilginize:) Şimdi siz diyeceksiniz Türk çok muydu diye? Frankfurtta çok değildi ama ara sıra rastlıyorduk. Taksi ya da otobüs şöförünüz her an Türk çıkabilir:) Normalde yapılmayan kolaylıklar yapabilirler sizlere; otobüsü bekletmek ya da 6 kişilik taksiye 7 kişi binmek gibi:) Biz Türkler pratik insanlarız! Ne yapalım:)))Yukarıda gördüğünüz istasyon Hauptbahnhof yani ana istasyon. İçeride kocaman bir noel ağacı vardı. Bu istasyondan her yere gidebiliyorsunuz. Bu bölgede genelde plazalar ve bankalar var. Çeşitli restoranlar da var. Biz Vita Sera diye bir italyan restoranına gittik. Kuzum ganucci yedi. Ben de pizza:) Makarna da pizza da çok lezzetliydi. Şunu açıkca söylemeliyim ki yurtdışında yemek ve su biraz problem oluyor. Genelde tüm yemekler domuz eti. İtalyan restoranında da etli birşey alamadık. Ya McDonalds a gideceksiniz, ya etsiz bir yemek yiyeceksiniz ya da salata. Su deseniz hep mineral wasser yani soda. Normal su bulmak pek kolay değil olsa da tadı bizim suyumuzun yerini tutmuyor bence. Bir de dikkatimi çekti; Almanya'da McDonalds restoranları çok kalabalık. Birşey almak için en az 15 dak. beklemeniz gerekiyor. Yemek sonrasında bir alışveriş merkezinin en üst katında açılan buz pistine gittik. Kuzum ve İpek abla kaydılar. Tabiki kuzumunkine çok kaymak değil de daha çok ayakta durabilmek demek lazım. Ben o soğukta hiç cesaret edemedim doğrusu. Onlar kayarken ben sobanın yanında latte mi yudumladım:) Bu arada bildiğiniz üzere Avrupada kahve tüketimi çok fazla. Bu yüzden de kahveleri çok güzel. Herhangibir yerde de güzel bir kahve içebiliyorsunuz. Gerçi benim için çayın yerini hiçbirşey tutamaz:)