26 Aralık 2007 Çarşamba

EN TATLI HEDİYELER ETKİNLİĞİ-ELMALI TART

Bayram, yurtdışı derken yine döndük evimize. Döner dönmez de çok tatlı bir etkinlik karşıladı beni. Blog dünyasıyla ilk tanıştığım günden beri çok zevkle ve imrenerek takip ettiğim, benden yardımlarını esirgemeyen sevgili Burçin'in En Tatlı Hediyeler Etkinliği. Gerçekten de en tatlı hediyeler pastalar olsa gerek. Bir yere giderken götürdüğünüz ev yapımı kurabiyelerin ya da bir pastanın yerini hiçbirşey tutamaz bence. Kim bilir şimdi ne tatlı hediyeler çıkacak ortaya. Ben çok hazırlıklı katılamadım açıkcası. Seyehat hazırlıkları yüzünden istediğim şeyleri yapamadım. Ama siz benim nacizane elmalı tartımı afiyetle yiyin:) Sevgili Burçin' e kolaylıklar ve teşekkürler.
Malzemeler:

8 kahve fincanı un
1,5 küçük paket yumuşak 200 gr.margarin
1 yumurta
1 çorba kaşığı yoğurt
1 kahve kaşığı kabartma tozu, limon kabuğu rendesi
1 çorba kaşığı pudra şekeri (hamura)
3 ekşi elma
1 çay bardağı şeker
Yarım paket tarçın

Yapılışı:

Un elenip ortasına yağ, yumurta, yoğurt, kabartma tozu, pudra şeker,limon kabuğu rendesi konup karıştırılır. Sonra un ile yoğrulur. Biri daha büyük olan 2 parçaya bölünür. Büyük parça yarım cm. kalınlığında açılır. 25-30 cm. çapında tepsiye yerleştirilir. Hamur tepsinin kenarının yarısına kadar döndürülür. Hamurun üzerine ince elma dilimleri yerleştirilir, tarçın karıştırılmış toz şeker serpilir. Diğer hamurdan ince çubuklar yapılır. Elmaların üzerine kafes kafes yerleştirilir. Orta ısılı fırında pembe renkte pişirilir. Servis tabağına alınır. İsterse üstüne marmelat sürülür veya vanilyalı pudra şeker elenir ve afiyetle yenir:)

Not: Tarif Gönül Candaş'ın Bereketli Olsun kitabından.

7 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Sebla'cığım. Çok teşekkür ederim bu güzel elmalı tart ve güzel sözlerin için.
Sevgiler,

kakaolusevgi dedi ki...

Tatlım geçmiş bayramınız kutlu olsun.Geziniz nasıl geçti?anlatsana,fotoğraflarınızı da bekliyorum.Eminim harika eğlenmişsinizdir.

GANNE dedi ki...

Seblacım ellerine sağlık. :) Bayılırım elmalı tarta. Bu arada tatil anılarını ve fotolarını merakla bekliyorum. Operim. :))))

Unknown dedi ki...

Himmm bende evdeki elmaları değerlendirmek için tat elmalı tart yapmak ister iken bu tarif karşıma çıktı ellerine sağlık..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, nefis gözüküyor elmalı tart. Elmalı olan herşeye bayılırım ben. Yurt dışı gezin dilediğin gibi geçmiştir inşallah. Sevgiyle kal

AsYa dedi ki...

hmmm güzel görünüyor..Yapıp yapıp yiyosunuz ..biz bebekli bloglar da reimleriyle idare ediyoruz :)) olmaz ki ama :)))

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Rica ederim Burçin:) Ben teşekkür ederim:)

Yazımın ilk bölümünü yazdım Kakaolucum:) Güzel geçti vallahi:)

Sağol Fatoşcum:) Fotolar geldi:)

Afiyet bal şeker olsun Zerrincim:)

Çok teşekkürler Muhabbetçiçeği:) Çok güzel geçti:)

Asyacım söz ben sana gelirken yapıp getireceğim ama sen nutlellaı cheesecake istemiyor muydun? Bir karar ver:))