30 Aralık 2007 Pazar

KİRPİKTEKİ GÖZYAŞI ALMANYA'DA-2:)

Almanya gezimize devam:) Bir akşam bir Çin restoranına gittik. Daha önce hiç denenemiştim, hadi deneyelim dedim. Ama doğrusunu söylemek gerekirse pek bana göre değil Çin mutfağı. Pilav ve erişte güzel ama o kadar. Dedim ya size Almanya'da yemek benim için biraz sıkıntılı. Ama bir gün Mannheim'da İstanbul diye bir Türk restoranına gittik. Yemekleri çok güzeldi. Çok kalabalıktı, oturabilmek için biraz sıra bekliyorsunuz ama değiyor! Almanya'nın birçok kentinden buraya yemek yemeğe geliyorlarmış. Mannheim a gelince, Frankfurt'a göre sanki daha hareketli daha renkli gibi. Alışveriş merkezlerinin olduğu bir caddesi var. Tıpkı İstanbul Taksim'deki İstiklal Caddesine benziyor. Mannheim ın diğer bir özelliği de küçük İstanbul diye anılması. Burada çok Türk varmış. Gerçekten de her yerde Türkler e rastlayabiliyorsunuz. İşin enteresan yanı metroda kart aldığımız makinalardaki dil seçeneklerinde Türkçe de vardı. Yukarıda gördüğünüz tarihi bina Alte Oper yani Frankfurt'taki opera binası. Önünde de fotoğraflarda gördüğünüz çok güzel bir ışıklandırma var. Burayı gördükten sonra Goethe Strasse yakınlarında bir cafeye girdik. Bol çikolatalı bir pasta ve yanında sıcak çikolata eşlik etti bize. Bu arada Goethe Strasse Frankfurt'un Nişantası Caddesi gibi dünyaca ünlü markaları bulabilirsiniz orada. Kısaca Almanlar ve Almanya hakkında izlenimleri aktarmak istiyorum size: Öncelikle sokaklar bizim aksimize çok temiz değil. Yerlerde hep sigara izmaritleri var. Gerçi bunun sigara yasağına bir tepki olduğunu söylüyorlar. Sokakta hiç sahipsiz kedi-köpek yok. Bir tane bile görmedim ben. Almanya herşeye rağmen biraz gri. İstanbul'un maviliği, ışığı yok. Ama Ankara'ya çok benziyor. Sokaklar sakin, şehir düzenli. Şehrin ulaşım ağı her yere yayılmış. Genelde metro ve tramvay kullanıyorsunuz. Cumartesi gece bir diskoya gittik. Gece 11 de çıktık. Sokaklarda hiç kimse yoktu. Şehrin merkezine gittiğimizde, herkesin elinde içki şişesi gördük. Bize biraz tuhaf geldi ama Almanlar rahat insanlar doğrusu. Hep derler ya Avrupa'da medeniyet var, onlar medeni diye. Bir nebze doğru olabilir ama inanın bana biz çok daha medeniyiz, görgülüyüz. Tabiki her yerde her türlü insan vardır ama benim izlenimim bu şekilde. Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim:İpek abla (kuzenim) çok lezzetli yemekler yaptı bize. Ondan çok değişik yemekler öğrendim. En kısa zamanda sizinle de paylaşacağım. Kendisi çalışıyor ama aynı zamanda çok iyi bir ev hanımı:) Bizi çok iyi ağırladılar. Bir de tüm kuzenler kuzumla bana hediye almışlar. Bizi çok mutlu ettiniz, tekrar tekrar sağolun:)Hepinize ayrı ayrı teşekkürler:) Semra'cım senin ahh so! nidaların hep kulağımda:))

Hepimizin yeni yılı sağlıklı, mutlu, huzurlu, başarılı olsun! 2008 ile beraber herkesin dilekleri gerçek olsun! Mutlu yıllar:)

8 yorum:

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlu Yıllar tatlım.Hergünün bir önceki günden güzel geçsin. herşey dilediğin gibi olsun. Öptüm

Adsız dedi ki...

Umarim beklemedigin kadar bereketli ve güzel bir yil gecirirsin.
Sevgiler

anemon dedi ki...

çin mutfağı benimde hiç denemeye cesaret edemiyeceğim bir mutfak anca yiyeceğim senin gibi erişte ve pilav olur mecbur kalırsam göznü seveyim bizm kokorecimizn işkenbe çorbabamızn sahi ya bunlara gelin ce yasaklamaya kalkıyorlar bundan sebep avrupa birliğine almyıcaklaırını belirtiyolardı ya eee bu cekik gözlülüler yada o ahali köpek eti yiyor
neyse kötü bir yorum oldu
gezilerininn devamını diliyorum öpüldünüz

Emre dedi ki...

Ne güzel yerler gezmişsin, hele o noel ağacı süper ya:) ayrıca iyi seneler.

Sebnem'den dedi ki...

canım benim mutlu yıllar sana ve kuzuna..
ne güzel gezmişsin...

sessiz balik dedi ki...

bence çok güzel aktarmışsın seyahat notlarını seblacım
ve görünen o ki bu senin ilk yurtdışı seyahatin olsa da son olmıyacak çünkü gezip görmeyi ve bunu beraber yapmayı seven bir çiftsiniz
mutlu mutlu
nice yıllara

SOFRAM dedi ki...

Canım Seblacım, gezi notların ve görüntüler çok güzeldi, sayende biz de gezmiş olduk,senin için de çok güzel bir gezi olmuş,paylaşımın için teşekkürler, görüşmek üzere sevgiler, selamlar canım...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok teşekkürler Muhabbetçiçeği:) Hepimizin!

Rica ederim Halecim haklısın:) Ama ben kokoreç de sevmem:) Ben de öptüm canım:)

Sağol Emrecim! Hepimize! Sıkma canını o mevzulara:)

Şebocum canım, teşekkürler! Hepimizzeee:)

Özlemcim olumlu eleştirin için çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince herşeyi aktarmaya çalışıyorum. Aynen öyle gezmeyi çok seviyoruz. En kısa zamanda yeni yerler görmek istiyorum. Farklı kültürler, yerler ilgimi çekiyor benim:)Hep birlikte inşallah!

Sevgili Fatma Hanım, bir parça aktarabildiysem size ne güzel! Çok teşekkürler! Bizden de sevgiler, selamlar:)