15 Aralık 2007 Cumartesi

YE#29 ZEYTİNYAĞLILAR-ZEYTİNYAĞLI PATLICAN

Ev sahibeliğini sevgili Aysel'in yaptığı Ye#29 Zeytinyağlılar etkinliğinde sıra. Zeytinyağlı yemekler ve mezeler benim vazgeçilmezlerim arasında. Zaten ben hemen hemen her yemeğimi zeytinyağıyla yapıyorum. Sağlıklı olan da bu zaten. O yüzden bu etkinlik benim için ayrı bir güzel oldu. Etkinlik için annemin yıllardır yaptığı basit ama çok lezzetli bir tarif olan zeytinyağlı patlıcanı paylaşıyorum sizlerle. Aysel'e kolaylıklar diliyorum. Çok sağlıklı bir etkinlik olacak!

Malzemeler: 2 adet patlıcan (isteğe göre değişir)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 domates rendesi veya yarım paket domates püresi
1 adet kuru soğan
İsteğe göre biber (ben kullanmadım)

Yapılışı: Patlıcanları közleyin ve küçük küçük doğrayın. Bir tarafta soğanı ve domatesi kavurun, sonra közlenmiş patlıcanları ekleyin ve kavurmaya devam edin. Çok az su ekleyerek pişirin. Afiyet olsun:)

7 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım Seblacım, ellerine sağlık, zeytinyağlı patlıcan çok güzel olmuş. Ben de her yemeğimi zeytinyağıyla yaparım, patlıcanı ve zeytinyağlıları çok severiz. Patlıcanı bir de senin yaptığın şekliyle deneyeceğim, sevgilerimle iyi pazarlar canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım bayılırım bende zeytinyağlılara. Bizim evdede çok fazla yenir zeytinyağlılar. Dediğin gibi sağlıklı olanı bu. Tarif ettiğin yemeği bizde çok yaparız. Çok lezzetli. Ellerine sağlık. Öptüm

BİZİM EVİN MUTFAĞI dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK. ETKINLIKTE YERİNI ALDI. SEVGİLER...

anemon dedi ki...

zeytin yağlı yemekler beim favorim cesit cesit sofra olmasına baylırım bak bu değişik bir yemek miş meze gibide hemen deniyce canım elleine sağlık
sevgiler

bir demet feslegen dedi ki...

Sebla merhaba, patlıcan közlensin de nasıl olursa olsun, bayılırım. Bu tarif de müthiş olmuş, ellerine sağlık
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

şu evdeki iki patlıcanı ne yaspam diyodum
hemen mutfağa gidiyorum
sayfan burda beklesin beni
ellerine sağlıkkk

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok teşekkürler Fatma Hanım:) Afiyet olsun:)

Aslında genelde patlıcanı közleyip, yoğurtlar ama böyle çok güzel oluyor Muhabbetçiçeği:) Teşekkürler:)

Ben teşekkür ederim Ayselcim:)

Halecim umarım deneyip, beğenmişsindir. Senin sofran da çok güzeldi:)

Di mi Edacım:) Çok teşekkürler:)

Yeşimcim yaptın mı merak ettim:) Afiyet olsun!