5 Şubat 2008 Salı

Anneannemin Hamuru

Tam bir anneanne tarifi ile karşınızdayım. Aylar önce fotoğrafladığım tarifi ancak paylaşabiliyorum sizlerle. Anneannemin hamuru sülalade meşhurdur. Kimse de onun gibi yapamaz. Eğer anneanneme kahvaltıya gittiysek, sofrada mutlaka taza taze kızartılmış hamur olur. Duyduğum kadarıyla birçok kişi fırından hamur alıp, kızartıyormuş. Biz çocukluğumuzdan beri evde yapılan hamur yiyoruz. Ben henüz denemedim ama en kısa zamanda kendim de yapmak istiyorum.
Malzemeler:
1 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağına yakın yoğurt (Ekşi olursa daha iyi olur)
1 türk kahvesi fincanı süt
Aldığı kadar un
Biraz tuz
Yoğururken koymak için zeytinyağı

Yapılışı:Harcı karıştırın, unu azar azar ekleyin. Yoğururken çok az zeytinyağı damlatın. Kulak memesine yakın kıvama gelinceye kadar iyice yoğurun. Ağzı kapalı bir şekilde sıcak bir ortamda en az 1 saat bekletin. Sonra küçük parçalar koparıp elinizle şekil vererek (açarak), kızgın yağda kızartın. Afiyet olsun:)

13 yorum:

ginger dedi ki...

Hımm.Çok lezzetli görünüyor. Malesef Bende ekmek hamuru alıp yapanlardanım.En kısa zamanda denenecekler arasına girdi ama tarifin.

Adsız dedi ki...

BENİM ANNEMDE YAPARDI ESKİDEN NE LEZZETLİ OLURDU bak canım çekti şimdi :)

Betül dedi ki...

Seblacım canım çekti.....Ama bende hazır hamur alıp kızarttıranlardanım.Yani ben kızartmıyorum kızarttırıyorum kimi bulursa:)Çünkü kokusu beni rahatsız ediyor.Ne keyfimi biliyorum dimi:)Ha bide yanında reçel çok iyi gider bunun şimdi..

LoLa dedi ki...

dehşet bişey ben bayılırım beyaz peynir-reçel ve hamur üçgenini benim annemde nefis yapar anneninde ellerine sağlık...
ama çok yediriyor kendini sonra göbiş oluyo yaa:(

sevdamavisi dedi ki...

Seblacığım,
annenenin elllerine sağlık.lezetli oldukları her halinden belli. kahvaltıda sıcacık nefis olur. sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Sebla'cığım merhaba canım, anneannenizin hamuru nefis olmuş, benim annem de hep evde mayalayıp yapar, çok severim hem sade hem de çeşitli kahvaltılıklarla yemesini,anneannenizin ellerine sağlık,bizlerle paylaştığın içinde teşekkürler...
Sevgilerimle öpüyorum...

GANNE dedi ki...

Seblacığım üfff süper görünüyor ya. Bizde annem yapar kahvaltılar için. Deli gibi yeriz. Bak nasıl özledim. Anneannenin ellerine sağlık. Bu güzel lezzetleri biz de öğrenip yapmalıyız di mi şekerim?
Opuyorum.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım çok hoş gözüküyor. Bayılırım ben hamur işine:) Valla ilk fırsatta yapacam. Çok lezzetli olduğuna eminim. Sağol canım. Öptüm

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ben de mayalayarak yapıyorum. Bunu da mutlaka deniycem güzelim. Herşeyin evde yapılanı en lezzetlisi, hele bir de anneanne elinden olursa.:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok teşekkürler Ginger! Umarım güzel olur:)

Merhaba Yurtdışı Eğitim:) Eski tadlar unutulmuyor değil mi?

İnşallah oğluş geldikten sonra sen de ona yaparsın canım:)

Aynen öyle dehşet birşey Fatoşcum:) Ben en çok penir ve çayla seviyorum:) Kilo olayına girmeyelim;)

Çok teşekkürler Sevda Hanım:)

Rica ederim Fatma Hanım:) Afiyet olsun! Eski tadları unutmamak, yeni nesille paylaşmak lazım değil mi?

Fadimecim çok sağol:)) Evet kesinlikle öğreneip biz de yapmalıyız:)

Ben teşekkür ederim Muhabbet Çiçeği:) Afiyet bal şeker olsun! bU soğuk havalarda çayınızın yanına meze olsun:))

Aynen öyle İncegül:) Evde yapılan gibi olur mu? Bir de kilo derdi olmasa:))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, ben de hazı hamur alıp kızartırdım ama şimdi hamur alacak yer yok :) Kesin deneyeceğim canım eline sağlık.
Sevgiler,
Esra

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Esracım çok teşekkürler! Sen kesin yaparsın:) Börek açtıktan sonra:) Şimdiden afiyet olsun! Öptüm:)

ENERJİ dedi ki...

Tarifini aldım.Anıl oğluşuma bir gün yapayım.Çok sağol:))Sevgiler:))