20 Şubat 2008 Çarşamba

Birkaç öneri...

Güneşli bir İstanbul'dan herkese merhaba:) Bu sabah da buz tutmuş yokuş sokağımızdan düşmeden çıkabildim. Güneşi özlemişim. "Bu sabah iyi ki güneşli bir sabah! Çalışıyor olsan da keyfini çıkar!" dedim kendime. Gelelim ne seyredelim? Ne okuyalım köşesi için önelerilerimize: Evde dvd keyfinde geçtiğimiz hafta iki film vardı. Biri Amerikan Gangsteri diğeri de Benim Aşk Pastam. Bu filmi bir hevesle aldım ama izlerken hiç keyif almadığımı söylemeliyim. Tam bir hayal kırıklığı. Hatta bu hayal kırıklığına Güldoş u da ortak ettim. "Çok romantik bir film, beraber izleyelim!" dedim. Ama ... Baş rollerde Norah Jones ve Jude Law var. Öncelikle filmin konusunu beğenmedim. Açıkcası ben ne anlatılmak istediğini anlayamadım. Norah Jones ve şarkıları olmasa hiç çekilmezdi sanırım. Ayrıca rejimde olan bana bol bol böğürtlenli tatlı görüntüleri nasıl etki etti düşünün:)İşte bu film izlenmeye değer! Amerikan Gangsteri! Film, New York 'ta eroin ticareti yapan bir adamın öyküsünü anlatıyor. Baş roller de Danzel Washington ve Russel Crowe var. İkisinin de oyunculuğu iyiydi bence. Bunu tartışmaya da gerek yok sanırım. Konusu ve kurgusu da iyiydi. Biraz uzun ama izleyin derim!Buket Uzuner'in İstanbullular kitabını okumayan kalmamıştır ama ben yine düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Yer: İstanbul Atatürk Havalimanı. Konu: Birden fazla öykü daha doğrusu birbiriyle bir şekilde ilintili onlarca insanın öyküsü. Buket Uzuner bize hem farklı farklı öyküler anlatıyor hem de İstanbul' u bir başka gözle tanıtıyor kitabında. Okumanızı tavsiye ederim. Şu an Sunay Akın'ın Tuncay Terzihanesi kitabını okuyorum. O da bir dahaki sefere...

Kaynaklar: Beyazperde ve İdeefixe

6 yorum:

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

canım, ben bu kitabı okumadım maalesef:))) Okumamış birileri kalmış valla. Sanırım tek benim. Ama hemen alacağım yarın bu kitabı. Filmlere gelince Amerikan Gangsteri'nin dvd sini alayım madem güzel. Tavsiyelerin için sağol canım.Öptüm

EZGi :)) dedi ki...

tavsiyelere bayılıyorum bir fikir oluyor.kitabı malesef bende okumadım ama en yakın zamanda okuyacagım.blogunu çok beğindim.ellerine saglık seni daha yakından takip edebilmek için izninle linklerime ekliyorum.sevgiler

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Muhabbbet çiçeği oku mutlaka! Hele Buket Uzuner in tarzını seviyorsan kesin oku! İyi tatiller!

Çok teşekkürler Ezgicim:) Tabiki izne gerek yok! İyi haftasonları!

Feyza Fidan dedi ki...

Seblacım,
İlk fırsatta filmleri izlemeye çalışacağım, ayrıca Buket Uzuneri çok severim, bu kitabı da okunacak kitaplarımın arasına aldım şimdi :))
Güzel bir hafta sonu diliyorum sana,
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Benim aşk pastamı merak ettim doğrusu..Sevgiler

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

İnşallah beğenirsiniz Feyza Hanım:))

Hiç tavsiye etmem Balkabak:)))