24 Kasım 2010 Çarşamba

55.sayfa...

Dün Meyra'nın mimini görünce; hemen koştum kütüphaneye, kapattım gözümü, ellerim seçti kitaplardan birini. İclal Aydın-Yaz bitmesin çıktı piyangodan. Ne zaman alındığını ya da aldığımı hatırlamıyorum. Açtım meşhur sayfa 55'i...Seçtiğim cümleler: 
       Dün arkadaşım Zeynep anlattı. Kahve içip teselli veriyorduk birbirimize. İki oğlu var Zeynep'in. Küçüğü Kerem 4 yaşında. Dünyayı ve insanları öğreniyor büyük bir hızla. Bir önceki gün, sabah annesinin yatağına gidip "Anne" demiş..."Anne ne olur bugün kaçma evden!" "Kaçmam!" demiş Zeynep. Kerem boynunu büküp yalvarmış: "Anne ama kapı tık etmesin!...
       Çalışan annenin çocuğu olmak ne demek çok iyi biliyorum. O kapının tık sesi her sabah parçalar insanı...Bu konudaki hislerimi ayrıca yazmalıyım!...

7 yorum:

nihalasli dedi ki...

Calisan annenin cocugunun hislerini cok merak ediyorum gercekten,merakla bekliyorum yazinizi..

Sokak Kedisi dedi ki...

:(

Tamamen bunun gibi bir sebep ile iş hayatıma nokta koyup miniğimle kalmayı seçtim. İyi mi ettim kötü mü ettim bilinmez ama ne zaman bu tip ifadeler okusam, duysam, yaşasam içimden bağıra bağıra ağlamak geliyor. Hem anneyi özleyen miniğe, hem işe gidip aklı evde kalan anneye, hem de hangisi doğrudur bilemeden sadece yüreğinin sesini dinleyen kendime.

Hayat...

Berrin dedi ki...

bu kitap benimde kitaplıgımda mevcut. genel olarak sıradan dıyebılırız. ama ıclal aydını sevıyorum. herkesın yasadıgı duyguları cogu ınsanın dıle getıremedıgı gıbı yazabılıyor.

güzel bir mim konusuymus :)

sessiz balik dedi ki...

seblacım
kapıyı en az tıklatarak parmak uçlarımla çıkmak her sabah o kapıdan ve büyük bir hızla koşa koşa geri açmak her akşam
çekilmez dert
amma velakin ne çare
zorundayım.

oğlum yine de şanslı ben kaçarken babaannesiyle oynamakta oluyor genelde

Ballı Cimcime dedi ki...

Ah.. Ben de çok iyi biliyorum canım çalışan annenin çocuğu olamnın nasıl bir şey olduğunu ve o kapı tıkırtılarından kızımı uyandırmamak için nasıl uğraştığımı... Zorrr, çok zor..

Sevgilerimle.

nesrin dedi ki...

Bu kitabi ben de okumustum. iclal Aydin`in bütün kitaplari cok icten, sevgiler...

gül dedi ki...

AH kiprikteki gözyzşı AHHHHHHHHHHH beni sağ yanımdan vurdun.çalişmak çocugu evde birakmak veya bakıcıya birakmak.bence korkunç birşey bayanlara sesleniyorum eyer çalışmayı çokseviyorsanız evlenmeyın hadı evlenmek istiyorsunuz çocuk yapmayıntüm kalbimle sesleniyorum.soğan ekmek yiyin çocugunuzun yanında olun.hayırlı günler.