14 Temmuz 2009 Salı

Örgü örmeyi babaannem öğretmişti bana ilkokuldayken. Belkide anaokulundaydım...Elbezi örmüştüm beyaz...Hayal meyal gözümün önünde... Bunu düşünürken tombi geldi aklıma. O zamanlar peynirli tombi favorimdi benim. Kardeşimse fıstıklını severdi sanki. Tıpkı kuzum gibi. Uçlu kalemler vardı sonra...Anneme sipariş verir, işten dönmesini sabırsızlıkla beklerdim. Turuncuydu rengi..Çiçekli, böcekli...Kızıl olmuştum ben ilkokul 1. sınıfta. O zamandan beri de sevmem Höşmerim tatlısını. Ne bağlantısı var bilmem ama sevmiyorum işte...Anasınıfındaki önlüğüm kırmızı-beyaz kareliydi...Bir fotoğrafım var: Saçlarım kısa, gözlerimin içi gülüyor...Küçükken bana nerelisin dediklerinde? Ben şurada doğdum. Babam buralı, annem buralı derdim. Niye kısaca babanın memleketini söylemiyorsun? dediklerinde şaşırdım. Ne alaka ki derdim...Fasulyelerimiz ve çubuklarımız vardı bizim...Sayfalarca AAAAA yazardık. Fişlerimiz vardı sonra...CinAli kitaplarımız...Hastalandığım bir hafta okumuştum hepsini... Yılbaşında kart hazırlamıştık kendi ellerimizle...Ben halama göndermiştim...

6 yorum:

beyaz mendil dedi ki...

:) Geçmişe dönmek nerden aklına geldi.Ben de hatırladım,abaküs yerine fasulye kullanırdık ve keseleri vardı:)Sevgiler

Deneyimlerimiz dedi ki...

Ihmmm fıstıklı tombiye ben de bayılırdım. Yeşil bir paketi vardı. Kokulu atom karınca silgilerimiz vardı. Barbie stickerlarını yapıştırıp koleksiyon yaptığımız barbir kitaplarımız vardı.Sonra lastik atlardık her teneffüste. Üçgen, kare vs diye lastik oyunlarımız vardı. Hulahup çevirirdik, benimki cart pembe, ablamınki cart maviydi. Sonra daha neler nelerrrr. Çok güzel günlerdi...

Stil Direktoru dedi ki...

Ne kadar da ortak paydada buluştuk bizim kuşak değil mi canım. Aa bende bende diyerek okudum , bir o kadar da iç geçirdim. Bizler şanslıydık be Sebla'cım, ben üzülüyorum inan yeni nesile :(

Adsız dedi ki...

bende fıstıklısını severdim :)

Betül dedi ki...

aynı dönemlerden geçmişiz..hatırlamak ne güzel oldu.Ama üzüldüğüm efe nin bunaların hiç birini bilmiyor olacağı....

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Nostaljiyi seviyorum ben Beyaz mendil:)

Aynen öyle Quentins! Çok güzel günlerdi:)

Çok haklısın Stil direktörü! Yeni nesil birçok yönden şansız bence de...

AllAh Allah peynirli seven yok mu acaba Nalancım:))

Evet Betülcüm birçoğunu bilip, göremeyecekler...Biz masal gibi anlatacağız sanırım...